Online Marketing

Conversie-optimalisatie

Conversie-optimalisatie

Conversie-optimalisatie (CRO) is een ideale manier om optimalisatieslagen te maken op websites. Het houdt in dat je twee (of meerdere) versies van een webpagina tegenover elkaar zet en kijkt welke variant het beste presteert. CRO is het meest ideaal voor websites die veel verkeer en conversies realiseren.

De meest gebruikte vorm van conversie-optimalisatie is A/B testen. Het mooie van A/B testen is ten eerste om bewust met het optimaliseren van bestaande designs bezig te zijn. Ten tweede om uit evenveel bezoekers meer conversies te halen.

Ik heb bij Searchresult onder andere conversie-optimalisatie gedaan voor DFDS, Summit Travel, NLziet en Fakro. Vanuit Findability doe ik dit voor Philips. Voor kleinere organisaties is user research een betere optie om een verbeterslag te maken op conversie en usability.

Interesse? Neem contact op
conversie-optimalisatie-findability

Aanpak conversie-optimalisatie

Optimaliseren van bestaande sites

Hoe vaak ik enorme conversiedalingen heb gezien wanneer bedrijven hun website hadden vernieuwd. Mijn advies is om indien mogelijk op de bestaande website optimalisaties door te voeren, ofwel door CRO of door het doen van gebruikersonderzoek.

Data uit Google Analytics, A/B tests, Hotjar en user research geven je alle aanwijzingen die je nodig hebt. Ik leg je graag uit hoe ik hiermee een rendementsstijging voor je kan realiseren.

 

Ik wil meer informatie

Sluiten