Case Google Ads (SEA) - AT5 en NH Media
Probleem
Er kwamen onvoldoende aanvragen binnen van prospects die interesse hadden om regionaal te adverteren bij NH Media (online, radio of televisie) of lokaal bij AT5 (online, televisie).
Eén van de oorzaken lag in het feit dat de websites adverterenbijat5.nl en adverterenbijnh.nl (nu nhmedia.nl) niet goed vindbaar waren in Google. Dat gold voor zoekopdrachten met de merknaam zoals ‘adverteren bij AT5’, maar ook voor algemenere termen, zoals ‘adverteren in Amsterdam’ of ‘reclame op tv’.
Doel
Het doel was om meer aanvragen van (potentiële) adverteerders voor de merken van NH Media (NH Nieuws, NH Radio) en voor AT5 binnen te krijgen.
Oplossing
Findability is voor NH Media en AT5 aan de slag gegaan om een Google Ads account in te richten. Daarbij hoorde ook een zoekwoordenonderzoek, om gerichte focus en de benodigde klikkosten te bepalen. Bij de inrichting van de campagne is vanzelfsprekend rekening gehouden met de sales doelstellingen. Bovendien is de opzet van de campagne relevant en kostenefficiënt invulling gegeven.
Meer leads
Resultaten
Direct na de start van de Ads campagne steeg het aantal leads van enkele aanvragen per maand naar bijna dagelijks een relevante informatieaanvraag.
Samenwerking
Cindy is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van search en denkt kritisch mee. Haar advies beperkt zich niet alleen tot de Google campagnes, maar ze geeft ook waardevolle input over usability en CRO die wij gebruiken om onze sites te verbeteren.”