Case user research - Philips Hue
Probleem
Meethue.com is de webshop van Philips/Signify voor de Philips Hue smart lighting. Het probleem in de organisatie was dat er vaak beslissingen werden genomen op basis van meningen en aannames in plaats van op harde feiten (data) of input van gebruikers. Ik werd hier 3 jaar fulltime ingeschakeld om als user researcher de stem en het gedrag van de gebruiker te laten spreken en de performance te verbeteren.
Doel
Het doel was ten eerste om een verandering in de bedrijfscultuur te realiseren, waarbij data, A/B tests en user feedback leidend werden in het maken van beslissingen in plaats van meningen en aannames intern. Het tweede doel was om als user researcher de performance van de website te verbeteren op conversie en engagement.
Oplossing
Findability was verantwoordelijk voor het analyseren van Analytics data, vergaren van user feedback en A/B testen. Dit deed ik voor zowel ‘standaard’ pagina’s (zoals de homepage) als campagnepagina’s.
Aan de hand van mijn research en aanbevelingen optimaliseerden we de website vanuit het global team in Eindhoven voor onder andere US, Frankrijk, Duitsland, UK en NL. De waarde van deze aanpak heeft zich bewezen in kostenbesparing (geen keuzes op basis van aannames, maar wat users écht willen) en performance verbetering.