Cases

User research - Philips Hue

Case user research - Philips Hue

Probleem

Meethue.com is de webshop van Philips/Signify voor de Philips Hue smart lighting. Het probleem in de organisatie was dat er vaak beslissingen werden genomen op basis van meningen en aannames in plaats van op harde feiten (data) of input van gebruikers. Ik word hier al 1,5 jaar fulltime ingeschakeld om als user researcher de stem en het gedrag van de gebruiker te laten spreken en de performance te verbeteren.

philips-hue-logo

Doel

Het doel was ten eerste om een verandering in de bedrijfscultuur te realiseren, waarbij data, A/B tests en user feedback leidend werden in het maken van beslissingen in plaats van meningen en aannames intern. Het tweede doel was om als user researcher de performance van de website te verbeteren op conversie en engagement. 

Oplossing

Findability was verantwoordelijk voor het analyseren van Analytics data, vergaren van user feedback en A/B testen. Dit deed ik voor zowel ‘standaard’ pagina’s (zoals de homepage) als campagnepagina’s.

Aan de hand van mijn research en aanbevelingen optimaliseerden we de website vanuit het global team in Eindhoven voor onder andere US, Frankrijk, Duitsland, UK en NL. De waarde van deze aanpak heeft zich bewezen in kostenbesparing (geen keuzes op basis van aannames, maar wat users écht willen) en performance verbetering. 

0

procent

conversiestijging

Resultaten

  • Een verandering in de cultuur: keuzes op basis van user gedrag en feedback in plaats van aannames
  • 90 A/B tests, ruim 5.000 user surveys, 9 user tests, en ruim 50 pagina performance analyses die inzichten brachten ter optimalisatie of kostenbesparing
  • Tijdens de Black Friday campagne 2018 een conversieverhoging van 90%
  • Tijdens de Black Friday campagne 2019 een ROI verbetering van 66%

Samenwerking

Pablo Bran, owner van Meethue.com, over de samenwerking met Findability:
"Cindy has been instrumental not only to achieving our digital targets, but also to the cultural change needed in our organization in moving towards fast testing versus opinion/stakeholder-based design. I’m very satisfied with her work and the way she’s integrated into the team. I also love her pro-activity. If I ask for information or a performance analysis, she often has already been working on it. She is a subject expert in her field, and a great colleague to work with. "

Wil je meer weten over wat Findability voor jou kan betekenen?

Neem contact op
Sluiten