CASE

Google Grants – NH

Case Google Grants (SEA) - NH Media

Probleem

Het Google Grants account van NH Nieuws was een aantal jaar geleden ingericht door een medewerker van NH en is daarna door niemand meer beheerd, waardoor Google het account had opgeschort. Ten eerste omdat er te lang niets aan het account was gedaan en ten tweede omdat het account slecht presteerde. De vraag aan Findability was om dit op te lossen.

nh-logo-case

Doel

Qua performance van het Google Grants account, was de doelstelling om de magere CTR (doorklikratio van de advertenties) van minder dan 6% te verdubbelen naar 12%. CTR is als primaire KPI gekozen, omdat het Google Grants account geen sales doelstelling heeft.

Oplossing

Na een check op de inrichting van het bestaande account is Findability aan de slag gegaan met een zoekwoordenonderzoek, analyse van de huidige prestaties en herstructurering van het Google Grants account. Het account is hierbij volledig in een nieuwe structuur opgezet, in combinatie met nieuwe kansrijke woorden en nieuwe advertentieteksten.

0

procent stijging

in CTR

Resultaten

  • Realisatie van het primaire doel: verdubbeling van de CTR naar 15,09% in 6 maanden
  • Een stijging van 400% in CTR naar 24% in 12 maanden
  • Maximaliseren van het beschikbare maandelijkse (gratis) budget van $ 6.000,00 naar $ 10.000,00

  • Gemiddeld 12.000 relevante kliks per maand extra ten opzichte van de oude situatie


Samenwerking

Carola Leeuw, Online Marketeer bij NH, over de samenwerking met Findability:
“Google Grants is voor NH als ANBI-instelling een mooie kans om extra bezoek naar de website te genereren en dus het bereik te vergroten. Het vergroten van dit bereik (met name online) is één van de primaire doelstellingen van NH. Dankzij de specialistische kennis en voortdurende optimalisatie door Findability, haalt NH het maximale uit haar Google Grants account.”

Wil je meer weten over wat Findability voor jou kan betekenen?

Neem contact op
Sluiten