Cases

SEA – Infotheek

Case Google Ads (SEA) - Infotheek

Probleem

De bedrijven onder de Infotheek Group (waaronder Xeptor, iPadhuur, Flex IT Rent BE & NL, Infotheek Assets) haalden onvoldoende rendement uit Google Ads. De status was: hoge kosten versus weinig conversies. Een risico voor elk bedrijf dat adverteert in Google, maar onvoldoende tijd heeft om ze in de gaten te blijven houden.

Eén van de belangrijkste oorzaken van de tegenvallende prestaties was de grootte en het aantal Google Ads accounts in combinatie met te weinig tijd. Bovendien was de campagnestructuur niet optimaal, waardoor er te vaak betaald werd voor bezoeken die onvoldoende relevant waren. Gevolg: onnodige kosten en de prestaties bleven achter. Aan Findability de vraag om dit op te lossen.

infotheek-logo

Doel

Er golden twee duidelijke doelstellingen: het Adwords account weer winstgevend maken én de klikkosten verminderen met 40%.

Oplossing

Na een check op alle SEA accounts van de bedrijven van de Infotheek Group stelde Findability op basis van de data en kansen een plan van aanpak op. Een herstructurering en optimalisatieslag in de Google accounts waren noodzakelijk.

Op basis van de prestaties en conversies uit het verleden zijn de campagnes volledig omgebouwd en geoptimaliseerd. Hierbij heeft Findability alle accounts van een nieuwe, bewezen effectieve campagnestructuur voorzien, met een focus op maximale relevantie. Deze is gericht op het verhogen van de CTR, verlagen van de CPC (kosten per klik) en het verhogen van het conversiepercentage.

Ook zijn vele advertenties herschreven, campagne-instellingen geoptimaliseerd en waar mogelijk/nodig de advertentie-extensies verrijkt. Uitgangspunten bij alle aanpassingen waren: maximale relevantie, conversiegerichtheid en het verlagen van de maandelijkse klikkosten.

0

procent stijging

Van de marge via Adwords

Resultaten

  • Een stijging van de marge via Adwords met 8.000%
  • Een gemiddelde conversiestijging van ruim 2.000% per Adwords account (5 accounts in totaal)
  • Stijging van de CTR met gemiddeld 100%
  • Daling van de kosten per conversie met gemiddeld € 220,00

  • Meer relevant, converterend verkeer en lagere kosten, hogere CTR en hoger rendement

Samenwerking

Tamara Tong Sang, marketing director bij Infotheek Group, over de samenwerking met Findability:
“Cindy heeft de tijd genomen die we zelf onvoldoende hadden. Door een heel duidelijke aanpak, kritische blik en heldere terugkoppeling zagen we de resultaten al snel oplopen en kunnen we de accounts nu weer zelf onderhouden.”

Wil je meer weten over wat Findability voor jou kan betekenen?

Neem contact op
Sluiten