Webteksten
De communicatie die er via tekst met je websitebezoekers plaatsvindt, is medebepalend voor de stappen die gebruikers in je website zetten. Teksten die goed aansluiten op de doelgroep en inspelen op de vragen die de bezoeker heeft zijn daarom essentieel.
Bovendien zijn teksten een middel voor conversie-optimalisatie. Door in te spelen op het onbewuste en de emotie in plaats van de ratio raak je de juiste snaar van je bezoekers. Verder spelen webteksten een zeer belangrijke rol voor zoekmachine-optimalisatie.
Dankzij mijn journalistieke opleiding heb ik alle kennis in huis om goede teksten neer te zetten. Ik heb onder andere webteksten geschreven voor Allianz, Interpolis, Ziggo, Texaco, Starbucks, Burger King en Libéma.

Aanpak
webteksten schrijven
webteksten schrijven
1. Afspraken en vergaren input
Dit is de kick-off voor de opdracht. We bespreken welke pagina’s er moeten komen en aan welke eisen deze moeten voldoen (bijvoorbeeld qua schrijfstijl). Ook bespreken we wie exact de doelgroep is en voor welke doelen de teksten een springplank moeten zijn.
2. Teksten schrijven
In deze fase worden de teksten geschreven. Nadat de eerste versie gereed is, vindt er een feedbackronde plaats, waarna ik de op- en aanmerkingen omvorm naar een nieuwe versie. Als het SEO teksten betreft, zullen alle SEO richtlijnen meegenomen worden.
3. SEO: monitoring en vervolg
Als ik SEO teksten voor je heb geschreven, houd ik de rankings in de gaten. Ook moeten we dan kijken welke vervolgstappen we nu gaan zetten, aangezien content slechts één van de vier pijlers is voor zoekmachine-optimalisatie.